Het land der mode stond heel even op zijn kop toen Chanel twee weken geleden aankondigde private winkels te gaan openen. Chanel vond het broodnodig om voor klanten die veel geld uitgeven (mind you, je kan bij Chanel niet niet veel uitgeven maar oké) aparte privéboetieks te openen. Zodat de “VIC’s (very important customers) beschermd worden en ze op een zeer exclusieve manier bediend worden”. Dit zijn de woorden van Chanel. De klanten moeten “beschermd worden”…. Mij raakte je hier even kwijt, tegen wat precies?
Chanel wil haar klanten als het ware beschermen tegen het ‘het gepeupel’ dat ze tegen zouden kunnen komen in de rij buiten of in de store zelf. Chanel wil af van de rondneuzende toeristen en twijfelklanten. Het bedrijfsresultaat verdrievoudigde in 2021 ten opzichte van 2019, je zou dus denken dat Chanel een paar twijfelbezoekers wel kan lijden.
We moeten dus meer gaan spenderen bij Chanel om zo de rijen te kunnen omzeilen en toegang te krijgen tot de privé boetieks. Sounds like we have a mission! De deuren van de eerste private boetieks zullen opengaan in 2023 in Azië.
